Nya veckomål

Hej kära vänner.
 
Visst är vårens ankomst underbar? Värme och sol och förväntan inför sommaren. Nyuppslagna uteserveringar och frukost på balkongen (om jag hade någon).
 
Min vecka har börjat bra. Jag har fått positiva besked idag, och gjort veckans första to-do-grej -vilket är en seger i sig självt.
 
Jag fick veta idag att familjens kris är avvärjd. Att skattesmällarna som kom i julas, till min mor och min bror vardera, är betalda, och att jag inte behöver oroa mig mer för konkurs å deras vägnar.  Vi behöver inte vända mer på varenda krona för att vi ligger trehundratusen back. Å det känns som en enorm lättnad och glädje. 
 
Jag fick också bekräftat att jag är berättigad nystartsjobb från och med nu, och att jag när a-kassan tar slut om 8 veckor, kommer få pengar från försäkringskassan. Det blir bara 223kr/dag visserligen, men det är i bättre än ingenting och gör att jag sover lite bättre. Självklart hoppas jag finna ett jobb innan dess.
 
Annar ser veckans mål ut så här:
 
1. Tala med arbetsförmedlingen om nystartsjobb och pengar efter a-kassa.
2. Ordna remiss till dietist och få hjälp med viktnedgång.
3. Återuppta träning.
4. Ställa lägenheten i beredskap för försäljning.
 
 

Kommentera här: